jFontSize
A- A A+

W ramach październikowego Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych, który w bieżącym roku obchodzony jest pod hasłem: „Biblioteki szkolne – bramy do życia”, biblioteka II LO w Świdnicy przygotowała:

  • gazetkę na korytarzu szkolnym: Jak się uczyć? – pokazującą metody i techniki szybkiego i skutecznego uczenia się;
  • II Konkurs na prezentację dowolnej książki: Książka daje nam tym więcej - im więcej od niej wziąć chcemy;
  • wykład świdnickiego historyka p. Sobiesława Nowotnego (absolwenta naszego liceum) o świdnickiej katedrze z cyklu: Zabytki Świdnicy;
  • montaż słowno-muzyczny (współpraca z naucz. religii) w wykonaniu uczniów z różnych klas: Szukam człowieka z okazji XIII Dnia Papieskiego, który obchodzić będziemy w drugą październikową niedzielę pod hasłem: Jan Paweł II – Papież Dialogu;
  • dwie autorskie wystawy rysunków (Human i Próby) uczennic klasy II d: Weroniki Bunij i Aleksandry Oleszek.

Nauczyciele bibliotekarze wezmą też udział w VII Konferencji dla Bibliotekarzy – z cyklu Szkolne Centra Multimedialne – biblioteka jako centrum wspomagania, która odbędzie się w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu.

Celem tych wszystkich działań jest zwrócenie uwagi na ogromną rolę bibliotek szkolnych w życiu społeczności szkolnej: w nauce i wychowaniu, we wdrażaniu uczniów do samokształcenia, zgodnie z zasadami dydaktyki generatywnej, w rozbudzaniu i podtrzymywaniu wszechstronnych zainteresowań młodzieży, w rozwijaniu wyobraźni i kreatywności młodego człowieka, a przede wszystkim w rozwijaniu i promowaniu czytelnictwa pośród licealistów, wszystkich pracowników szkoły – i nie tylko.

Książki kryją w sobie niezmierzone bogactwo nauki, kultury, tradycji i sztuki. Przy ich pomocy wszyscy zdobywamy wiedzę i poznajemy różne sposoby przeżywania życia, odkrywamy psychologię i duchową mądrość naszych działań. Nauczyciele bibliotekarze, jako przewodnicy po świecie informacji, przygotowują uczniów, nierzadko w sposób drobiazgowy, do umiejętnego korzystania ze wszelkich źródeł informacji przydatnych w dalszym kształceniu lub pracy zawodowej. Z wielką wrażliwością, także poprzez popularyzowanie wartościowej literatury oraz różnorakich imprez kulturalnych, ukierunkowują myślenie młodego człowieka, wspomagają w rozwiązywaniu jego trudnych problemów szkolnych i życiowych, a także w rozumieniu i rozpoznawaniu problemów – jakże skomplikowanego – współczesnego świata.

„Każdy człowiek, który umie czytać, może według własnej woli rozwijać się i wzbogacać swoje życie, aby stało się ciekawe, barwne i pełne znaczenia”.

Aldous Huxley

Maria Szymańska, II LO