jFontSize
A- A A+

Aby podsumować podróż przez epokę baroku, klasa 2B wybrała się 28 września 2018 roku na wycieczkę do Kościoła Pokoju, zorganizowaną przez nauczycielkę języka polskiego - panią Mariolę Mackiewicz.

Po przekroczeniu bramy odgradzającej kościół od reszty miasta ujrzeliśmy pięknie zabudowany Plac Pokoju, skąpany w porannym, jesiennym słońcu. Enklawa wchłonęła nas i pozwoliła nam przenieść się do XVII wieku. Najpierw udaliśmy się do wnętrza świątyni i wysłuchaliśmy nagrania lektora, czyli ks. Biskupa Waldemara Pytla - gospodarza świątyni.

Usłyszeliśmy wiele ciekawych informacji dotyczących historii oraz wyglądu budynku: o niezliczonej ilości aniołów jako ornamentów, o prawie dwustu oknach i 27 parach drzwi z kaplic bocznych. Wnętrze było wypełnione pięknymi malowidłami, rzeźbami i ozdobami. Po wyjściu z kościoła przeszliśmy obok cmentarza, który jest miejscem pochówku świdnickich osobistości, pastorów, notariuszy, znamienitych mieszczan. Później przeszliśmy kolejno obok Barokowego Zakątka, czyli dawnego liceum ewangelickiego, które zostało zmienione w urodziwy pensjonat oraz dzwonnicy, w której znajduje się pracownia artysty – Jacka Sikory (absolwenta naszej szkoły). Podczas spaceru nasza polonistka - pani Mariola Mackiewicz, nawiązując do uzyskanych przez nas wcześniej informacji, opowiadała różne ciekawe historie i fakty dotyczące miejsca, w którym się znajdowaliśmy. Zakończyliśmy zwiedzanie w Centrum Promocji i Partnerstwa UNESCO, gdzie zostaliśmy oprowadzeni przez bardzo miłego byłego ucznia naszego liceum – Dominika Koryznę. Ujrzeliśmy tam wystawę „Wiara jak serce ze spiżu. Skarby Kościoła Pokoju w Świdnicy”. Mieliśmy okazję obejrzeć dzieła o dużej wartości historycznej i artystycznej, takie jak stare Biblie, czy też naczynia liturgiczne. Cała klasa była bardzo zadowolona z wycieczki, bo wszyscy przeżyliśmy prawdziwą podróż w czasie do epoki baroku.