jFontSize
A- A A+

Ograniczenia wywołane epidemią COVID-19 nie zniechęciły uczniów do dodatkowych działań, z chęcią i radością uczestniczą w projektach edukacyjnych skierowanych do uczniów szkół średnich przez Wydział Biotechnologii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Ciekawa Biochemia – to seria spotkań on–line, odbywających się w sobotnie przedpołudnia, uczestniczą w nich uczennice z klasy IIbg - Joanna Cichocka i Eliza Kamionowska.  O to co sądzą o tej formie edukacji uczestniczki projektu:

Pierwsze zajęcia Ciekawej Biochemii odbyły się 14 listopada 2020 roku. To wtedy mieliśmy okazję zaznajomić się z tajnikami metody naukowej oraz poznać, jak wiele czynników wpływa na rzetelność eksperymentu, i które należy uwzględnić. Analizowaliśmy przykładowe doświadczenia krok po kroku, by zobaczyć z jakimi trudami zmierzają się naukowcy prowadząc doświadczenia, orientując się przy tym w fachowym słownictwie, którym posługują się eksperymentatorzy - poszerzyłam moją wiedzę o terminy takie jak m.in. zmienne wyjściowe i wejściowe. 

Drugie zajęcia, z 5 grudnia 2020 roku koncentrowały się na analizie danych. Była to okazja do poznania wymogów prac oraz plakatów naukowych, jednak nie tylko - segment poświęcony powstawaniu szczepionek pokazał jak długo trwają poszczególne etapy ich produkcji zanim mogą być one testowane na ludziach oraz jak ten proces się zmienił w stosunku do wciąż groźnego dla nas COVID-19.

Z niecierpliwością czekam na następne zajęcia, ponieważ jest to produktywny a zarazem fascynujący sposób spędzenia wolnego czasu. Dr Maria Stasiuk-Wacławczyk w pełen pasji sposób, posługując się niekiedy zabawnymi przykładami tłumaczy zagadnienia omawiane na studiach, co zachęca do dalszego zgłębienia tematu. 

Licealiści Liczą to z kolei zajęcia wymagające samodyscypliny od ich uczestników. Od października do grudnia grupa uczniów rozwiązywała zadania nadesłane przez dra Zdzisława Wróblewskiego, następnie przeprowadzali oni korektę zgodnie z sugestiami prowadzącego. Siedem osób – Olimpia Pijanowska z klasy IIb, Kamila Stryja, Michał Ostrowski, Alicja Kostuń, Zuzanna Dąbrowska i Sandra Sowa z IIbg i Monika Jurowska z IIcg systematycznie pracowało z nadsyłanymi zadaniami.

Zachowania godne naśladowania!

Eliza-Kamianowska.jpghodowle-tkankowe-komrki-nowotworowe.jpgJoanna-Cichocka.jpgKamila.jpgprzenoniki-lekw.jpgszczepionka-na-raka-prostaty.jpgywno-funkcjonalna.jpg