jFontSize
A- A A+

W dniach od 29 lutego do 5 marca 2012 roku ośmioosobowa grupa uczniów ze szkoły King Edward VI Camp Hill School w Birmingham odwiedziła II Liceum Ogólnokształcące w Świdnicy. Podczas pobytu chłopców z angielskiej szkoły odbyły się w naszym liceum British & American Days.

Pierwszego dnia w środę po obejrzeniu skeczów w auli pojechaliśmy do domów by odpocząć. Zjedliśmy obiad, zostawiliśmy bagaże, po czym wszyscy spotkaliśmy się na lodowisku. Niektórzy z Anglików świetnie jeździli na łyżwach, a pozostali szybko się uczyli. Było przy tym dużo śmiechu, wszystkim się podobało. W czwartkowe popołudnie zwiedzaliśmy Świdnicę m.in. Kościół Pokoju, Katedrę, rynek, a w piątek spędziliśmy czas na integrowaniu się. W sobotę pojechaliśmy do Wrocławia. Obejrzeliśmy Panoramę Racławicką, rynek wrocławski i byliśmy też w Aquaparku. Ostatnia atrakcja podobała im się najbardziej. Po przyjeździe do swoich domów szybko się odświeżyliśmy, a następnie udaliśmy się na zabawę z okazji urodzin jednego z kolegów z Birmingham. Niedzielny czas był do dyspozycji rodzin. Część osób pojechała do Dzierżoniowa pograć w kręgle, inni udali się na wycieczkę do Zamku Książ. Po południu goście z Anglii zagrali mecz z chłopcami z naszej szkoły, po czym wszyscy udaliśmy się na wspólną kolację do restauracji. W poniedziałek po konkursie w auli poszliśmy na miasto zjeść nasz ostatni wspólny posiłek i kupić parę pamiątek. Po południu pojechaliśmy wraz z Anglikami na lotnisko pożegnać naszych gości. Podczas ich pobytu w Polsce bardzo się z nimi zżyliśmy, jednak cieszy nas myśl, że w listopadzie znów się spotkamy, tym razem w Birmingham.

Uczestnicy wymiany: Anna Białas, Joanna Cieślik, Martyna Kosak, Magda Maćkała, Julia Przestrzelska, Magda Ślusarczyk, Kaja Twardysko, Sylwia Wicińska.