jFontSize
A- A A+

W dniach 31 marca do 2 kwietnia 2022 r. w Płocku odbył się ogólnopolski etap XXXII Ogólnopolskiej Olimpiady Teologii Katolickiej „Oblicza Miłosierdzia w nauczaniu i praktyce Kościoła”. Tytuł finalistki otrzymała uczennica naszej szkoły Antonina Teuerle z kl. Ib.
Olimpiada była dla mnie ogromnym przeżyciem i ważnym doświadczeniem, bardzo się cieszę, że miałam przyjemność wziąć w niej udział. Mimo dość trudnej tematyki przygotowania były dla mnie udane i wartościowe. Czas nauki, jak i samej olimpiady był bardzo owocny i skłaniał do refleksji i przemiany duchowej – mówi Antonina.

"Wyruszyłam 31.03.2022 r. ze Świdnicy wraz z panią profesor Małgorzatą Kulig oraz Karoliną Fałat z I LO w Świdnicy i jej opiekunem księdzem Mirosławem Benedykiem do Płocka, gdzie miał odbyć się finał XXXII Olimpiady Teologii Katolickiej. Bez problemów, powtarzając jeszcze raz materiały, znaleźliśmy się w Płocku koło godziny 15:00. Po smacznym obiedzie oraz uroczystym otwarciu finałowego etapu XXXII OTK wraz z opiekunami udaliśmy się na wieczorny spacer po Płocku, w trakcie którego na urokliwym rynku miasta zjedliśmy niezapomnianą kolację.

Dzień następny (1.04) zaczął się śniadaniem, po którym miała miejsce najważniejsze chwila naszego wyjazdu – część pisemna tego etapu olimpiady. Następnie zwiedzaliśmy wystawy Muzeum Mazowieckiego. Po mszy świętej w płockiej katedrze udaliśmy się wraz z wszystkimi uczestnikami finału do powstającego Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w miejscu, gdzie żyła i pracowała św. s. Faustyna Kowalska. Dzień zakończył się pięknym koncertem pieśni religijnych w tematyce miłosierdzia i nawiązujących do okresu Wielkiego Postu.

Dzień ostatni (2.04) rozpoczął się Eucharystią pod przewodnictwem bp. płockiego Piotra Libery, podczas której poznaliśmy pierwsze wyniki olimpiady oraz listę uczestników etapu ustnego. W trakcie przerwy mieliśmy czas na wypicie pysznej kawy i rozmowę z innymi uczestnikami olimpiady. Ostatni etap zakończył się o godzinie 12:30 i ogłoszono ostateczne wyniki. Po obiedzie, z poczuciem satysfakcji i zadowolenia z osiągniętych rezultatów, wraz z panią profesor, Karoliną i ks. Mirosławem, wyruszyliśmy w drogę powrotną do Świdnicy. Podróż minęła szybko i spokojnie. Jej czas wykorzystaliśmy na podzielenie się wrażeniami oraz na wspólne śpiewanie piosenek religijnych przy akompaniamencie ukulele. Moja tegoroczna olimpijska przygoda zakończyła się o godzinie 19:00, jednak wspomnienia z niej pozostaną ze mną na bardzo długo. Chciałam bardzo podziękować pani Małgorzacie Kulig za pracę i wielki trud włożony w moje przygotowania – dodaje Antonina".